Když se příslušník nejmladší generace zadíval na kazetu do magnetofonu, většinou vyprskl smíchem. Něco takového že jeho rodičové poslouchali? To snad muselo být v éře dinosaurů. Kupodivu však někteří hudební fandové shledávají toto hudební médium stále atraktivní. Čím to je?
Era digitální hudby
V současné době jsme zvyklí, pokud si chceme poslechnout muziku, sáhneme po YouTube nebo Spotify a přehrajeme si ji v mobilu. Ten má snad každý příslušník lidského rodu, jenž je starší šesti let. Někteří získali první smartphone ještě v mladším věku. Digitální záznam hudby je všudypřítomný. Starší ročníky jen nostalgicky vzpomínají na to, jak museli obyčejnou tužkou přetáčet magnetofonovou kazetu. Na druhou stranu ale měli v ruce něco hmatatelného, o čem se současné generaci může jen zdát. I toto může být důvodem, že magnetofonová kazeta se opět objevila na scéně a hlásí návrat.
Magnetofonové kazety opět na vzestupu
Podle britské organizace nahrávacích společností BPI stále kazety tvoří jen nepatrné procento celkového prodeje hudby, jenž se z 80 procent odehrává skrze nejrůznější streamovací služby. Kazety ale zažívají strmý vzestup zájmu zákazníků. A na toto reagují i hudební interpreti, kteří své nové nahrávky dávají k dispozici i na kazetách. Týká se to například Lady Gagy, Dua Lipa, Seleny Gomezové nebo kapel 5 Seconds Of Summer nebo Yungblud.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Magnetofon
Náhledové foto: Pixabay
Komentáře
Okomentovat